Najlepšie triky pre poriadok a čistotu na pracovisku.

2020/11/09

Poriadok a upratovanie sú každodennými témami diskusií v mnohých domácnostiach. Nad touto témou však nerozmýšľajú len vystresovaní rodičia – už Goethe písal riadky o udržiavaní poriadku: „Využite čas, tak rýchlo plynie; poriadok Vás však naučí čas získať“. A na známy výrok, že poriadok je polovica života, sa Heinrich Böll oprávnene pýtal: „Z čoho asi pozostáva tá druhá polovica?“.

Podľa nášho názoru by odpoveď na túto otázku mala znieť „čistota“. Pretože bez čistoty ani tá najupravenejšia miestnosť nerobí dobrý dojem. A kde môže byť poriadok a čistota dôležitejšia ako tam, kde chceme byť produktívni a efektívne pracovať?

V tomto článku sa dozviete, prečo je čistý a uprataný pracovný priestor obzvlášť dôležitý, a zistíte, aké sú naše najlepšie triky na upratovanie a tipy na čistenie pracoviska.

4 výhody čistého a uprataného pracoviska.

Upratovanie, triedenie a čistenie nie je len užitočnou činnosťou pre fanatikov do upratovania. Čistota a organizácia na pracovisku by mali byť najvyššou prioritou z viacerých dôvodov:

  • Dojem zákazníka
    Dobre udržiavané pracovisko je dôležité nielen pre Vašich zamestnancov. Z chaotickej a nečistej kancelárie si zákazník vyvodí závery aj o pracovných metódach svojho obchodného partnera.
  • Úspora času
    Keď má každý predmet svoje miesto, nemusíte strácať čas hľadaním. Väčšia štruktúra na pracovisku a optimalizované pracovné postupy vedú k vyššej produktivite.
  • Zdravotný aspekt
    Pravidelná dezinfekcia pracovného vybavenia, ako sú telefónne slúchadlá, obmedzuje výskyt choroboplodných zárodkov. Zníži sa množstvo prachových častíc a znížia sa zdravotné problémy alergikov alebo astmatikov.
  • Nákladová položka,
    Čistením a údržbou zariadení a pracovných materiálov v kancelárii si tieto dlhodobo zachovávajú dobrý stav, čo má následne pozitívny vplyv na Vaše náklady.
Poriadok a čistota na pracovisku wt$

Inteligentné tipy pre upratanú kanceláriu.

1. Zmenšenie hromady papierov

Po pravici máte materiály na ďalšiu prezentáciu, po ľavici poznámky z posledného rokovania a na obrazovke je nalepené nespočetné množstvo samolepiacich lístkov s úlohami a pripomienkami: Váš písací stôl má problém s papierom? Pomocou nasledujúcich troch riešení môžete dostať hromady papierov pod kontrolu:

Poriadok a čistota na pracovisku wt$

2. Používanie organizačných systémov

Dodržiavaním vyššie uvedených krokov môžete znížiť každodenný chaos spôsobený povaľujúcimi sa listami papiera. Dbajte na to, aby sa Vaša priehradka na triedenie nestala „všežravcom“. Dokumenty, ktoré chcete uchovávať dlhší čas, je najlepšie ukladať do zakladačov.

Viacstranové dokumenty, zmluvy alebo faktúry, ktoré možno priradiť k určitému projektu, roku alebo zákazníkovi, by ste mali triediť do rôznych zakladačov. V závislosti od toho, koľko zakladačov potrebujete, uložte ich priestorovo úsporne do otočného stĺpa, vozíka na zakladače alebo regála na zakladače.

Jednoduché udržiavanie poriadku! Nájdite to správne riešenie pre svoje pracovisko: archivačné systémy, triediace stanice, plánovacie tabule a kancelárske skrine. Rôznorodé riešenia na systémy archivácie nájdete tu.

3. Vyčistiť stôl a zásuvky

Aké predmety alebo dokumenty by sa vôbec mali nachádzať na stole? Všetky pracovné materiály, ktoré potrebujete denne, by mali mať na Vašom stole stále miesto. Patrí sem napríklad týždenný plánovač, perá a iné písacie potreby, mapa s dnešným projektom alebo USB kľúč. 

Všetky ostatné materiály by ste mali vytriediť a potom ich zlikvidovať alebo uložiť do zásuviek. Aj tu platí pravidlo: Organizujte so systémom! Materiál, ktorý potrebujete častejšie, je najlepšie skladovať tak, aby bol ľahko dostupný. Zriedkavo používané pomôcky, napr. zásobu sponiek do zošívačky, môžete uložiť vzadu v zásuvke.

Na koniec pracovného dňa si naplánujte päť minút na upratanie pracovného stola, vytriedenie starých vecí a usporiadanie dôležitých. Vyhraďte si tiež pravidelný „upratovací deň“, napríklad každý posledný piatok v mesiaci urobte hĺbkovú upratovaciu a čistiacu akciu Vášho pracovného priestoru.

Praktické tipy na upratovanie pracoviska.

Vaša kancelária je vzorne uprataná, ale napriek tomu ste na stole objavili škvrny od kávy a omrvinky v klávesnici? Čistota je dôležitá, aby poriadok slúžil svojmu účelu. Pomocou nasledujúcich tipov zabezpečíte dôkladné a správne čistenie pracovného zariadenia a priestorov v kancelárii:

1. Používajte vhodné čistiace prostriedky

Doska stola, biela tabuľa, obrazovka počítača: Každý z týchto povrchov je potrebné čistiť inak, aby sa materiál nepoškodil.

Poriadok a čistota na pracovisku wt$

2. Správne čistenie, v závislosti od priestoru

V závislosti od používania rôznych priestorov by sa tieto mali čistiť rôzne často a dôkladne.

Koberce je najlepšie nielen vysávať, ale aj pravidelne hĺbkovo čistiť. Čistiaci vozík je vhodný na čistenie dlaždicových podlahových plôch.

Sanitárne zariadenia sa musia dôkladne utrieť mokrou handrou a dezinfikovať raz alebo dvakrát denne v závislosti od počtu používateľov. Dôkladné čistenie zahŕňa aj pravidelné dopĺňanie hygienických potrieb, ako je napríklad emulzia na umývanie rúk a papierové uteráky. Preto sa vždy uistite, že máte dostatočnú zásobu najdôležitejších hygienických výrobkov.

Závodná jedáleň alebo kuchyňa sa musí čistiť raz alebo dvakrát denne v závislosti od rozsahu používania. V tomto bode nezabudnite na vybavenie kuchyne, ako sú kávovary a dávkovače vody.

Špeciálne priestory, ako sú dielne, výrobné prevádzky, sklad, si často vyžadujú veľkoplošné čistenie vysokotlakovými čističmi alebo mokrými vysávačmi.

3. Správna likvidácia odpadu

Súčasťou komplexného upratovania kancelárií je aj správna likvidácia odpadu. V nasledujúcom texte sme preto pre Vás pripravili niekoľko tipov na likvidáciu odpadu:

  • V ideálnom prípade znížite množstvo výskytu odpadu vo Vašej kancelárii tým, že sa vyhnete výrobkom v plastových obaloch a znížite spotrebu papiera, napríklad používaním digitálnych nástrojov.
  • Odpadkové koše v sanitárnych zariadeniach a závodnej jedálni by sa mali vyprázdňovať denne, zatiaľ čo čistý papierový odpad napr. na stoloch sa môže likvidovať v závislosti od množstva papiera.
  • V závodných jedálňach alebo spoločenských priestoroch je najlepšie zriadiť väčšie odpadkové systémy; v jednotlivých kanceláriách alebo na písacích stoloch postačia menšie odpadkové koše.
  • Špeciálny odpad, ako sú batérie, oleje alebo nebezpečné materiály vo výrobe, skladoch a dielňach, sa musí likvidovať v súlade s osobitnými predpismi.

Dúfame, že Vám tipy v tomto článku dopomôžu k príjemnému a čistému pracovisku. Radi Vám poskytneme naše poradenstvo týkajúce sa vhodnej kancelárskej výbavy, ako aj čistiacich prostriedkov a sanitárnych potrieb.

Poriadok a čistota na pracovisku mg$

Kontaktujte nás

Na zodpovedanie ďalších otázok sme Vám kedykoľvek bezplatne k dispozícii.