Dobré pre životné prostredie a imidž
Ako usporiadať akciu CleanWalk vo Vašej firme
Z každej strany počúvame o znečistení odpadom. Je na čase, aby sme s tým niečo spravili. Ako podnik môžete jednoducho ísť príkladom v oblasti udržateľnosti tak, že usporiadate akciu CleanWalk.
A že ste sa s témou CleanWalk ešte nestretli? Nevadí, povieme Vám všetko, čo potrebujete vedieť.
Prečítajte si teraz,
- čo sa skrýva za pojmom CleanWalk,
- čo Váš podnik môže získať a
- ako zorganizujete akciu CleanWalk.
Čo je CleanWalk?
Pri akcii CleanWalk alebo Clean-up-Walk sa účastníci zamerajú na určitú oblasť, napríklad mestskú časť, park alebo areál podniku, v ktorej zbierajú odpad. Odtiaľ pochádza názov CleanWalk (Clean = čistý, Walk = chodiť). Vyzbieraný odpad sa následne správne zlikviduje. Takéto kampane na zber odpadu organizujú environmentálne organizácie, ale aj súkromné iniciatívy a spoločnosti.
Dobre vedieť:
Nedbalé vyhadzovanie odpadu, takzvané „Littering“, nie je vo veľkých mestách ničím nezvyčajným. Takéto správanie nielen znečisťuje životné prostredie, ale stojí aj nemalé peniaze. Celkovo mestá a obce v Nemecku platia ročne približne 700 miliónov eur za čistenie parkov a ulíc od jednorazových plastov či ohorkov cigariet, vyprázdňovanie odpadkových košov a likvidáciu odpadu.
Prečo by mali podniky usporiadať akciu CleanWalk
Podpora udržateľnosti
A teraz na rovinu: Kto by nemal radšej parky a ulice bez cigaretových ohorkov, plechoviek od nápojov alebo kopy plastov? S iniciatívou CleanWalk prispievate k čistému životnému prostrediu. Účastníkom zároveň ukážete, koľko odpadu vzniká v bežnom živote. Niekedy je to impulz na zníženie vlastnej spotreby odpadu alebo aspoň na vyhodenie odpadu tam, kam patrí.
Podpora imidžu
Robiť dobré činy a hovoriť o nich je nielen oprávnené. Stáva sa tiež dôležitejším v čase, keď spotrebitelia venujú čoraz viac pozornosti hodnotám, ktoré spoločnosti zosobňujú. Akcia CleanWalk je ideálnou príležitosťou na podporu imidžu Vašej spoločnosti. Dajte vedieť o svojej kampani prostredníctvom tlače a následne o nej informujte na svojej webovej stránke. Nahrať video a zdieľať ho na sociálnych sieťach nie je takisto na zahodenie.
Podpora teambuildingov
Akcie CleanWalk posilňujú spolupatričnosť. To pridáva niečo, čo na futbalovom zápase alebo grilovačke nezažijete: pocit, že ste spolu urobili niečo dobré. To spája ľudí. Napriek tomu sa nemusíte grilovačky vzdať. Usporiadajte grilovačku na záver akcie CleanWalk ako poďakovanie za dobre vykonanú prácu.
Toto je pri organizácii kľúčové
Jednoducho napochodovať na miesto a hádzať odpadky do vreca nie je správna stratégia v prípade viacčlennej akcie CleanWalk. Všetci zúčastnení získajú oveľa viac, ak podujatie správne zorganizujete. Predídete tak aj ťažkostiam. Prinášame Vám niekoľko bodov, ktoré by ste mali zvážiť, aby Vaša akcia CleanWalk prebehla úspešne:
1. Výber miesta
Areál podniku, mestská časť alebo park? Premyslite si, kde chcete akciu CleanWalk usporiadať. Vo verejných priestoroch môžete získať viac publicity. V tom prípade by ste sa mali postarať o to, aby ste akciu dohodli so zodpovednými osobami zo správy mesta alebo parku. Spravidla im neprekáža, ak im s upratovaním verejných plôch pomôže podnik.
2. Oslovenie možných partnerov spolupráce
Zvyčajne je lepšie, ak sa na akciu CleanWalk nevrhnete úplne sami. V opačnom prípade hrozí napríklad to, že na konci dňa vyzbierate množstvo odpadu a nebudete vedieť, čo s ním. Opýtajte sa miestnej spoločnosti na likvidáciu odpadu, či Vám pomôže so zbernými miestami a likvidáciou. Aj tu platí, že Vás radi podporia. Možno existujú aj iní partneri spolupráce, ako sú miestne združenia alebo iné spoločnosti. Prípadne môžete pozvať súkromné osoby, aby sa zúčastnili Vašej akcie CleanWalk.
3. Stanovenie termínu
Termín si starostlivo naplánujte. Akciu usporiadajte v čase, keď je pracovný stres vo Vašom podniku minimálny a nedokončujete žiadne dôležité projekty. Porozprávajte sa so svojimi zamestnancami, kto sa zúčastní a kto pomôže s organizáciou. Informujte príslušné úrady. Víkendy alebo sviatky sú vhodnejšie, ak plánujete zber odpadu ako verejnú akciu, ktorej sa chce zúčastniť veľa ľudí.
4. Obstaranie vybavenia
Zbierať odpad iba holými rukami nie je dobrý nápad, už len z hygienického hľadiska. Hrozí aj nebezpečenstvo poranenia ostrými predmetmi a podobne. Zabezpečte si preto včas potrebné vybavenie. K základnej výbave patria rukavice, zberače na odpadky a vrecia alebo dokonca farebné nádoby na vyzbieraný odpad.
5. Propagácia akcie
Uistite sa, že v dostatočnom predstihu zabezpečíte, aby Vaša akcia CleanWalk získala zaslúženú pozornosť. Pošlite správy do miestnych alebo regionálnych novín a zverejnite udalosť na svojej webovej stránke a na svojich účtoch na sociálnych sieťach. Ak ide o verejnú kampaň, pošlite pozvánky, napríklad do spolkov. Nezabudnite zverejniť najdôležitejšie rámcové podmienky, ako sú čas a miesto štartu a trasa. Vďaka registrácii získate prehľad, koľko ľudí sa akcie zúčastní a koľko rukavíc potrebujete nachystať.
6. Priebeh
Pred štartom sa včas zoznámte s najdôležitejšími pomocníkmi. Účastníkom poskytnite potrebné vybavenie (pozri vyššie) a informujte ich o zberných miestach. O dobrú náladu sa postará občerstvenie zdarma. Keď sa akcia začne, nezabudnite ju zdokumentovať. Na začiatok zverejnite prvé fotografie na sociálnych sieťach a nechajte ostatných zúčastniť sa akcie CleanWalk online.
A čo potom?
Po skončení akcie CleanWalk máte šancu zdokumentovať svoje úspechy a urobiť niečo pre imidž svojho podniku. Opäť použite všetky dostupné možnosti a okrem textu zverejňujte tie najlepšie fotografie alebo videá. Pri troche šťastia a dobrom PR oddelení sa môže stať, že sa v tlači objaví aj dodatočná správa. Či už akcia CleanWalk dopadla úspešne alebo nie, nie je nič zlé na tom, ak si ju zopakujete.
Ako spoločnosť kaiserkraft prispieva k čistému životnému prostrediu
Spoločnosť kaiserkraft pravidelne organizuje akcie CleanWalk. V júli 2021 sme spustili medzinárodnú iniciatívu CleanWalk. V rámci iniciatívy si mohli zamestnanci spoločností kaiserkraft, gaerner, Gerdmanns, Runelandhs a Takkt vziať tri hodiny voľna a spolu s kolegami zbierať odpad.
Prečítajte si, ako spoločnosť kaiserkraft podporuje záhradníka Jana Kleena z Wilhelmshavenu počas jeho prospešných akcií CleanWalk.
Kontaktujte nás!
Na zodpovedanie ďalších otázok sme Vám kedykoľvek radi k dispozícii.