Dobré pre životné prostredie a imidž

Ako usporiadať akciu CleanWalk vo Vašej firme

2021/10/28

Z každej strany počúvame o znečistení odpadom. Je na čase, aby sme s tým niečo spravili. Ako podnik môžete jednoducho ísť príkladom v oblasti udržateľnosti tak, že usporiadate akciu CleanWalk.

A že ste sa s témou CleanWalk ešte nestretli? Nevadí, povieme Vám všetko, čo potrebujete vedieť.

Prečítajte si teraz,

  • čo sa skrýva za pojmom CleanWalk,
  • čo Váš podnik môže získať a
  • ako zorganizujete akciu CleanWalk.

Čo je CleanWalk?

Pri akcii CleanWalk alebo Clean-up-Walk sa účastníci zamerajú na určitú oblasť, napríklad mestskú časť, park alebo areál podniku, v ktorej zbierajú odpad. Odtiaľ pochádza názov CleanWalk (Clean = čistý, Walk = chodiť). Vyzbieraný odpad sa následne správne zlikviduje. Takéto kampane na zber odpadu organizujú environmentálne organizácie, ale aj súkromné iniciatívy a spoločnosti.

Dobre vedieť:
Nedbalé vyhadzovanie odpadu, takzvané „Littering“, nie je vo veľkých mestách ničím nezvyčajným. Takéto správanie nielen znečisťuje životné prostredie, ale stojí aj nemalé peniaze. Celkovo mestá a obce v Nemecku platia ročne približne 700 miliónov eur za čistenie parkov a ulíc od jednorazových plastov či ohorkov cigariet, vyprázdňovanie odpadkových košov a likvidáciu odpadu.

Prečo by mali podniky usporiadať akciu CleanWalk

Existujú dobré dôvody, prečo stále viac podnikov víta iniciatívu CleanWalk.

Podpora udržateľnosti

A teraz na rovinu: Kto by nemal radšej parky a ulice bez cigaretových ohorkov, plechoviek od nápojov alebo kopy plastov? S iniciatívou CleanWalk prispievate k čistému životnému prostrediu. Účastníkom zároveň ukážete, koľko odpadu vzniká v bežnom živote. Niekedy je to impulz na zníženie vlastnej spotreby odpadu alebo aspoň na vyhodenie odpadu tam, kam patrí.

Podpora imidžu

Robiť dobré činy a hovoriť o nich je nielen oprávnené. Stáva sa tiež dôležitejším v čase, keď spotrebitelia venujú čoraz viac pozornosti hodnotám, ktoré spoločnosti zosobňujú. Akcia CleanWalk je ideálnou príležitosťou na podporu imidžu Vašej spoločnosti. Dajte vedieť o svojej kampani prostredníctvom tlače a následne o nej informujte na svojej webovej stránke. Nahrať video a zdieľať ho na sociálnych sieťach nie je takisto na zahodenie.

Podpora teambuildingov

Akcie CleanWalk posilňujú spolupatričnosť. To pridáva niečo, čo na futbalovom zápase alebo grilovačke nezažijete: pocit, že ste spolu urobili niečo dobré. To spája ľudí. Napriek tomu sa nemusíte grilovačky vzdať. Usporiadajte grilovačku na záver akcie CleanWalk ako poďakovanie za dobre vykonanú prácu.

Toto je pri organizácii kľúčové

Jednoducho napochodovať na miesto a hádzať odpadky do vreca nie je správna stratégia v prípade viacčlennej akcie CleanWalk. Všetci zúčastnení získajú oveľa viac, ak podujatie správne zorganizujete. Predídete tak aj ťažkostiam. Prinášame Vám niekoľko bodov, ktoré by ste mali zvážiť, aby Vaša akcia CleanWalk prebehla úspešne:

A čo potom?

Po skončení akcie CleanWalk máte šancu zdokumentovať svoje úspechy a urobiť niečo pre imidž svojho podniku. Opäť použite všetky dostupné možnosti a okrem textu zverejňujte tie najlepšie fotografie alebo videá. Pri troche šťastia a dobrom PR oddelení sa môže stať, že sa v tlači objaví aj dodatočná správa. Či už akcia CleanWalk dopadla úspešne alebo nie, nie je nič zlé na tom, ak si ju zopakujete.

Ako spoločnosť kaiserkraft prispieva k čistému životnému prostrediu

Spoločnosť kaiserkraft pravidelne organizuje akcie CleanWalk. V júli 2021 sme spustili medzinárodnú iniciatívu CleanWalk. V rámci iniciatívy si mohli zamestnanci spoločností kaiserkraft, gaerner, Gerdmanns, Runelandhs a Takkt vziať tri hodiny voľna a spolu s kolegami zbierať odpad.

Prečítajte si, ako spoločnosť kaiserkraft podporuje záhradníka Jana Kleena z Wilhelmshavenu počas jeho prospešných akcií CleanWalk.

Dobré pre životné prostredie a imidž mg$

Kontaktujte nás!

Na zodpovedanie ďalších otázok sme Vám kedykoľvek radi k dispozícii.